Voor een afgestudeerd pianist is een Kleine harp maximaal 'back to basics'. Er zit geen mechaniek tussen jou en het trillend gedeelte, je moet lijfelijk contact maken met de bron van je geluid: de snaren. De dynamiek wordt op geen enkele manier verzacht of afgevlakt: alles komt met maximale zeggingskracht naar buiten. Zeker bij een kleine harp kunnen er eigenlijk geen onderdelen meer gemist worden: dit is echt het minimum dat je nodig hebt om met snaren muziek te maken. Er zit geen technologie in het instrument die niet al 100.000 jaar bestaat, dit is alles wat je nodig hebt om gelukkig te zijn en het is er gewoon al die tijd al...
Ik bespeel momenteel twee Salvi harpen, een model 'Julia' en een model 'Ana', meestal dmv de haakjes in G of in D gestemd. Het fundament onder mijn harptechniek is gelegd bij een klassiek harpiste, Meike Hartman. Later kwamen sessies bij Constance Allanic. Zij is van deels Bretonse origine en is een internationale autoriteit op het gebied van historische harpen en docente barokharp aan het Sweelinck Conservatorium te Amsterdam maar ook een zeer virtuoos keltische harp speler. Ik heb het voorrecht af en toe met haar als duo samen te spelen.
Ik speel voornamelijk nog eigen arrangementen (die ik niet uitschrijf, ook al omdat ze voortdurend evolueren) van traditionals alsmede improvisaties en begeleidingen. Op de harp
begeleidde ik Annelie Brinkhof en Maja Roodveldt (zangeressen, zingen beide beroepsmatig in het Groot Omroepkoor) en speelde voor zijn ontijdig overlijden met Roelof Rosendal , master uilleann piper (hij speelde o.a. bij Flairck). Verder vorm ik als harpist met hen en wisselende gastmuzikanten de Ierse band Poitín.

Luister naar harp geluidsfragmenten op de
muziekfragmenten pagina.

Harp filmpjes:
(solo):


(duo met Constance Allanic):


(met Roelof Rosendal, uilleann pipes):


Ik ben te boeken voor optredens, eventueel ook samen met Constance Allanic of Roelof Rosendal, neem hiervoor graag even contact op.